2010. október 25., hétfő

Egyik mumusunk: az evés

Viktornál egész picibaba kora óta változatosan alakul az étkezés kérdése. Az elején nagyon sokat evett, hihetetlen volt, hogy egy olyan csöpp gyerek, a 70 gramm helyett 140-160 grammot eszik. Szépen gyarapodott a súlya, már-már túl szépen is, volt, hogy egy hónap alatt 1200 grammot hízott. Aztán idővel normalizálódott a mennyisége az elfogyasztott ennivalónak, majd mostanában átlendültünk a ló túlsó felére, és kevesebbet kezdett enni. Ennek kiderült oka  van: mozgolódott a fogacska. Utóbbi hónapban nem is hízott sokat, csak 300 grammot.


Az előző gyermekorvosunk már 8 hetes korától javasolta, hogy Viktorral kezdjünk kóstoltatni. Azt még korainak találtam, de amint betöltötte a 3 hónapos kort, volt egy-egy gyümölcs, amit megkóstoltattam vele. A legelső a sárgabarack volt, ami a kertünkben termett, tehát abszolút bio cuccot kapott. Nem fogadta kitörő lelkesedéssel, de ki se köpte. Szépen lassan, nagyon lassan elkezdtük kóstoltatni: az őszibarackot, szilvát, almát.






Innen-onnan jött rengeteg ötlet, jótanács, hogy és mint kéne hozzátáplálni Viktort, és bevallom, a sok okosság hallatán teljesen összezavarodtam, és bepánikoltam.
Kezembe került a kiskönyvem, amit Anyukám vezetett annak idején, és megdöbbenve olvastam, hogy mi módon adta nekem a dolgokat. Az a löket kellett, becsuktam a fülem, utánanéztem, hogy mi az amit lehet 4 hónapos kortól adni, és Anyum példáját követve, a legnagyobb magabiztossággal kezdtem adni Viktornak a dolgokat. És láss csodát, működik a dolog. Viktor 5 hónapos elmúlt, és mindent eszik, amit egy ennyi idős gyereknek lehet enni.

 




(hozzá tartozik a dologhoz, hogy csak 4 hónapos koráig tudtam neki cicitejet adni, így maradt a tápszer, ami tőlem távol áll, hiszen az mégiscsak egy "műkaja" így férjemmel úgy döntöttünk, hogy inkább kap normális táplálékot)



Tehát úgy gondolom, egész jók vagyunk evés ügyben is. Az uzsonnát teljesen, az ebédet pedig félig váltottuk ki rendes ennivalóval. Ebédre természetesen főzelék, az uzsonna pedig gyümölcs vagy sütőtök, tehát édesebb dolog. Egyelőre a reggeli és a vacsora biztosan marad tápszer, de nem titok, hogy egy éves korára szeretném teljesen elhagyni a műkajákat.

 
(na a kávéval azért még várunk jónéhány évet)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése